tisdag 19 november 2013

Känsloskalan

Gårdagen började på topp. På jobbet kunde jag lyssna på upplyftande talare via youtube samtidigt som jag jobbade med bokföringen. Tittade på min målbildstavla på kontoret & gottade mig åt lyckokänslor. Kunde åka hem på lunchen, gå ut med lillhunden & fixa lite varm fetaostsallad (ugnsbakade tomaterna & löken). På kvällen trotsade jag mörkret & tog en joggingtur med lillhunden i spåret mellan de vanliga skjutsa & hämta uppdragen. Men sen när vi skulle äta min superba kycklingwok utbröt ett smärre världskrig i familjen. Ni vet alla är trötta, hungriga & tonårskommentarer är inte alltid så väl genomtänkta. Alla blev arga & middagen blev inte alls så där mysig som jag hade hoppats på... Hi hi tillbaka till verkligheten. En brasa i kaminen med te & god bok, en yogaövning & några mantran senare var jag på banan igen.

4 kommentarer:

  1. Kontrasterna ja, de håller oss sannerligen kvar med fötterna i myllan :)
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. & det blir lättare & lättare att inte falla så djupt i dom där känslorna som man helst inte vill ha så ofta. Tror det är yogans hjälp, den lyfter upp oss. Kram

      Radera