fredag 10 mars 2017

Fredagens

Det finns något som skaver nu, det kan jag inte sticka under stol med. Om det är våren, hormonerna, min meditation eller stressen är det svårt att veta.

Finns ändå mycket saker att vara tacksam för. Som att det är ljust när jag kommer hem från jobbet & jag kan ta en promenad i spåret! Så himla skönt. Imorgon ska jag ha morgonyoga på yogastället. Bara några få anmälda men det finns en liten pirrande glädje att få dela med mig av yogan & vi ska göra min långa meditation tillsammans. Efter det kanske någon har tid att stanna en stund & dricka te, kanske samtala lite om något väsentligt...

Här kommer Yogi Bhajans tre lagar för rikedom:
  1. Be kind to everyone
  2. Never speak ill of others
  3. Never speak ill of yourself
Inte alltid lätt, men vi kan ge det ett försök i helgen. Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Amen för det! ❤
    Njut av helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bästa lagarna! Inte lätta, men viktiga ♥
    Kram och hoppas morgonen blev fin (det blev den säkert :))!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de lagarna bra, det är så lätt att halka in i att tänka illa om sig själv eller andra och det gagnar ingen. Ja morgonen blev jättebra. Kram♥

      Radera