söndag 9 juli 2017

Otippat

En så konstig tid nu. Härom dagen när jag kom hem från jobbet tjatade mellandottern i vanlig ordning om att vi skulle åka utomlands. För skojs skull sa jag att hon skulle titta efter en resa när mannen börjat jobba igen. Jag yogade & när jag var klar hade hon hittat en resa till bra pris, innan skolan börjar & med flyg från grannstaden. Hur kan det blir bättre! Klick så hade vi bokat. Efteråt undrade jag bara vad som hände...

Samma sak igår, stod & jobbade i trädgården när dotter & hennes kompisar glädjestrålande kom ut & sa att de hade bokat biljetter till Håkan, 7 mil hemifrån & inte så långt kvar innan konserten började. Ja men hur kommer ni dit? Killkompisen trodde att hans morfar kanske kunde skjutsa (tonåringar...). Nej det kunde han inte men de fixade en biljett till mig lite snabbt, jag fick hoppa ur gummistövlarna, i klänningen & helt plötsligt stod jag där i publikhavet med hjärtat rakt ut. Livet!♥

Nackdelen med att vara så där spontan & att inte ha gjort sin morgonyoga är att jag missade min yoga & meditation igår.. Men jag fortsätter med samma kriya även om det inte blev en 40 dagar i rad disciplin:-)

Livet är till för att njutas & levas. Så ofta när jag bara öppnar min mobil så är det jämna siffror i klockan. Tänker att det är lite magiskt..


3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt, när allt bara händer. Och alla dessa tecken. Det är mycket som händer omkring oss nu, när vi öppnar våra ögon.
    Wahe Guru <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja♥ men inte så säker på att jag öppnat ögonen helt, men hjärtat känns mer öppet nu..Kram och Wahe Guru!

      Radera
  2. Wohoo för synk och resa ♥

    SvaraRadera