torsdag 24 augusti 2017

Inspirerad idag!

Vardagen är här igen & nästa vecka drar mina yogaklasser igång för terminen. Skrattar lite åt mina positiva intentioner för hösten då jag märker hur fort en vardagskväll kan gå efter att jag hämtat på fritids & lite andra sysslor som måste göras. Men ändå känner jag mig så himla förväntansfull & glad nu över den här hösten. Ibland när jag jobbar (läs kör en massa rapporter) kan jag lyssna på podd & nu idag har jag lyssnat på Vandringsbloggen som är med i podden "Andra Sätt". Blir så inspirerad & glad när jag tänker på vad jag vill ha mer av. Kan nog sammanfattas i:

YOGA, SKRIVA & VANDRA

Jag har inga stora planer när det gäller vandringen. Jag tänker på dagsutflykter till flera nationalparker med leder som finns i närområdet eller i alla fall nås med bil. Vi har ju med en åttaåring & hon går ca 8 kilometer utan problem & gnäll bara det finns med en ordentlig rast. Det duger också att bara vara i naturen, min man är med i en fiskeklubb där de små tjärnarna ligger långt ute i storskogen & det är ju så härligt att bara vara där...

I helgen åker jag till Järna yogadagar som har blivit en tradition, det är tredje året i rad. Det är en liten kundaliniyogafestival med fint program & även en träff för kundaliniyogalärare. I år har jag skippat madrassen i gympasalen & bokat in mig & en kompis på hotellet precis brevid. Känner mig så nöjd med det beslutet!

Skrivandet får representeras av bloggen!

Kram & Sat Nam♥

4 kommentarer:

  1. Jag blir så glad när jag läser. Du fångar det där lilla i livet som ändå faktiskt är det stora och viktiga. :-)
    Längtar också efter att få vandra. W orkar gå långt. Han blir aldrig trött (haha) så nu finns det ju egentligen inget att skylla på längre, mer än prioriteringar då. ;-)
    Ha det underbart i helgen!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina och ja det är det där med prioriteringar att vissa saker ger mer energi i det stora hela än att sjunka ner i soffan... Du förstår vad jag menar. Kram kram♥

      Radera
  2. Jamen precis så! Att sätta ord och intention i det som gör att balansen i livet upprätthålls ♥
    Kram och hoppas Järna ger dej massor av skön (yoga)energi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina, jag har verkligen fått ny yogaenergi av Järna. Kram♥

      Radera