torsdag 21 september 2017

Hur går det?

Med yogan alltså, min ständigt närvarande följeslagare...Jo hyfsat om jag får säga det själv. Morgonyogade (kl 6) måndag och tisdag, en kriya med mycket eldandning. På tisdag tog min förkylning lite omtag, hade huvudvärk & mådde illa så jag fick åka hem från jobbet & lägga mig en timme innan jag fick gå upp igen & ta tag i utvecklingssamtal för yngsta dottern & min nybörjaryoga på tisdagskvällen.. (inte läge att vara sjuk när man är yogalärare:-).
På onsdagen vaknade jag med huvudvärk igen & skippade morgonyogan men fick till den på kvällen när jag mådde bättre. Idag satt jag på mattan före kl 6, nu är det en kriya med skakning, vick på höften & lite för magen, armarna & bakåtböj.. Kundaliniyoga är roligt nästan jämt:-). Än så länge helt ok vecka på yogafronten..

Något annat som är ok är mina lunchvanor. Sedan semestern har jag tagit som rutin att göra en stor sats vegetarisk soppa som jag har till lunch några dagar i veckan. Den här veckan blev det med grillad paprika, lök, tomat & röda linser. Skönt att ha lunchen förberedd + att det är billigt & säkert nyttigt.

Kram & Sat Nam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar