onsdag 13 september 2017

Yogadagbok

Hallå, jo livet rusar på och vardagen är definitivt här hos mig. Det känns riktigt bra just nu. Har mycket inspiration när det gäller mina tre yogaklasser i veckan. Mycket tacksamhet att de som dyker upp på yogamattor nära mig vill komma till mina klasser. Det känns som jag har något viktigt att dela med mig av.

Det som inte riktigt känns bra just den här veckan är min egen sadhana. Å ena sidan kan jag säga att det är medvetet då jag har ladies holiday. Mensen har mer eller mindre lyst med sin frånvaro under sommaren & jag tänkte att jaha nu är det nog klimakteriet som är på intågande. Men den här veckan så återkom den med full kraft. Bara att gilla läget.. Dessutom började det svida i min hals igår & det känns som någon förkylning försöker få mig i sitt grepp, jag stretar emot med en grön drink & massor med yogite..

Men snart nog ska min sadhana sitta på plats igen. Jag måste dock erkänna att det inte alltid är så lätt i min vardag. Jo jag kan skylla på att jag jobbar heltid, har barn hemma, undervisar tre kvällar i veckan, är för lat, vill hellre se på idol, orkar verkligen inte gå upp i tid osv...Jag har lärt mig att inte jämföra mig med andra.. Men faktum kvarstår jag vill ha en regelbunden sadhana! (Jo det har jag oftast men kanske inte så lång tid som jag vill på mattan & de mer fysiska yogapassen hinns inte alltid med).

Jag har en idé för att jag själv ska få en inblick i hur det är ställt med min egen yoga ska jag skriva en yogadagbok här. Jo de är bara en idé än så länge (ni vet alla ideér infrias inte) och jag vet att jag har gjort något liknande way back..

Kram & Sat Nam♥

2 kommentarer:

  1. Ja, detdär med att ha den sadhana, som jag ser framför mej att Snatam Kaur har ;) är något som jag borde sluta se framför mej och istället bara göra! Men det är exakt som du skriver, vardagslivet gör liksom att man nallar på sadhanakvaliteten istället. Å andra sidan... it is what it is och att vi ändå lever yoga! ♥
    Kram och kärleksfull keep up!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi lever ju yogan det vet jag:) men jag får dåligt samvete så fort jag inte gör något ordentligt som en hel kriya eller en längre meditation. Men å andra sidan är det ju samvetet som gör att jag keepar upp. Stor kram och tack♥

      Radera