fredag 27 oktober 2017

Grus & smulor


På något sätt mycket vardag den här veckan. Mycket grus, smulor & krånglande hormoner med "the never ending mens". Inser också att jag var ganska naiv när jag tänkte att jag skulle kunna fortsätta med mina långa kvällspromenader under hela hösten/vintern. Igår när jag gick på ett elljusspår i samband med dotterns träning märkte jag hur mörkt det är i skogen.. kanske inte gjorde saken bättre av det fasansfulla som har hänt i en helt annan stad där en kvinna hittats mördad på ett motionsspår nu i veckan.

Tredje morgonen i rad som jag sitter på yogamattan klockan kvart i sex. Jag har gått med i en Facebook grupp där man betalar en lite summa & Adam som yogaläraren heter sänder live en halvtimmes kundaliniyogakriya varje morgon 40 dagar i rad. Passar mig perfekt just nu. Ibland har jag en tendens att välja kriyor som är lite bekväma för mig. Uppfriskande med ny input + att det är fint att vi är många som delar upplevelsen samtidigt även om vi inte ser varandra. Än så länge har vi jobbat med en kriya för hjärta & immunförsvar. Jo det är en kort variant men jag känner att det ändå ger stamina & stabilitet. Efter det fortsätter jag med min meditation Sat Narayan & efter det har jag vilat en stund. Härlig morgonrutin. Nästa vecka är det höstlov & då vet jag hur det brukar bli med sömnen när vissa i familjen får sena vanor...

Men nu är det dags att njuta av helgen. Det är i det lilla som det fina finns. Att få tid hemma, att äta tillsammans med (delar av) familjen, klappa hunden & släppa in utekaninen på mattan.. Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Om det är något jag uppskattar med KY så är det just att man avdramatiserat tekniken och istället lyft fram det fantastiska i hur vi enklast/snabbast möjligt får spridit teknikerna och samtidigt känna att vi yogar tillsammans. Yogi Bhajan förutspådde visst att vi kommer vara fastlåsta vid våra skärmar och det kommer göra oss till oroliga själar, MEN om vi använder oss av de hjälpmedel den moderna tiden gett oss, så kan vi plocka guldkornen och göra det bästa av det.

    Tack för tipset om Adam, både här och på min blogg, jag ska kika in hos honom - är ju bekant med hans många YouTube-klasser, som är otroligt bra!

    Kram, Sat Nam och be safe på alla sätt ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får vara tacksam för tekniken ibland. Kundaliniyoga fungerar ju bra att göra vid en skärm då man inte riktigt jobbar med asanas genom att korrigera, du förstår vad jag menar. Kram och detsamma♥

      Radera
  2. Ha en underbar helg fina! ❤
    Kram

    SvaraRadera