torsdag 28 december 2017

God Fortsättning!

Jag är hemma & blandar lite ledighet & jobb här i mellandagarna. Knappar rapporter i datorn samtidigt som jag lyssnar på Mia Skäringers vinterprat & låter tårarna rinna. Har du inte lyssnat så bara gör;t! Har också tittat på En man som heter Ove, Yoganada-en gurus livsverk & halkade in på dokumentären om George Michaels liv igår kväll. Jo jag vet att jag är sen på bollen när det gäller att film/dokumentär, men jag känner att det är framsteg att jag tar mig tiden..! Tänker på när Mia Skäringer lovar på sin mormors dödsbädd att hon ska vila mer & anar inte att hon ska vila ett helt år längre fram. Jag tränar också ständigt på att vila.

Annars lever livet på som vanligt här mellan 8-åringens tillvaro & tonårsdöttrarnas. Från att fixa i åttaåringens nya rum med sänghimmel & fullt med gosedjur till att skjutsa till krogen med diverse omständigheter som jag inte tar här.. Försöka räcka till♥

Vädret med grått, lera & regn som gör att jag måste duscha hunden efter varje promenad speglar sinnet, det lite tröga, mjuka mysbyxor & ingenting blir gjort..

Yogan blir gjord däremot, inte med någon större lust just nu, inte med några stjärnfall & inte några större framsteg i kriyan, lika svaga fingrar, lika stela höfter, men det är inte i kroppen allt sitter, utan i själen....

Kram & Sat Nam♥

8 kommentarer:

  1. Mia Skäringer - som hon fångade orden, låg och grät i soffan och tänkte på allt mellan himmel och jord. Livet och döden.
    Önskar dig god fortsättning och ett gott slut på det gamla året som jag hoppas försvinner snart.
    Jag har inte varit så flitig här, det har hänt så mycket i mitt liv att jag nästan inte bloggat något själv och inte läst hos andra. Tiden. En flytt som blev superkrånglig för sonen och hans familj och en dotter som hoppar av studierna... Nå. Allt har sin tid tänker jag och försöker andas mig igenom allt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det magiskt med orden i Mia Skäringers vinterprat som om varje ord vägdes på guldvåg. Andas igenom allt det är bra♥ Kram

      Radera
  2. Jag började lyssna på Mias vinterprat i förrgår, när jag var ute i skogen, men fick avbryta. Hade ingen lust att möta någon medan jag fulgrät... :) Ska göra nytt försök med lugn och ro omkring mej, hemma.

    Förstår att det kan vara tvära kast och kontraster med döttrarna. Sannerligen mitt i livet ♥

    Kram och tar till mej det du skriver om att allt sitter i själen, det kan vi inte påminnas för mycket om. Sat Nam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte på att det ar tur att jag jobbade hemma, vill inte fulgråta på jobbet:-). Jo ibland är det tvära kast och även om den största i princip har flyttat hemifrån är det som tur var till mamma hon ringer när det trasslar till sig. Kram och Sat Nam♥

      Radera
  3. Jag hoppas på mer tid att lyssna på intressanta livsöden, titta på dokumentärer och läsa böcker som blivit liggande när tiden finns. Snart med andra ord. :-)
    God fortsättning min vän och hoppas att du får en fin början på det nya året som kommer!
    Stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! och det är sällan som jag tar mig tiden till det men nu bara hoppade de på mig:-). Tack detsamma fina vän! Kram♥

      Radera
  4. Ulrika, här har du en som lyssnar på skäringer och wollter när hon stryker. Effektivitet! Eller bajskorv kanske snarare. Nu fick du mig att tänka till. Bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror multitasking är alldeles utmärkt ibland, tummen upp. Kram

      Radera