lördag 10 mars 2018

Lördag

Skönt att ha en dag utan måsten. Började dagen med yoga & gongspel & sen en långpromenad med hunden & mannen. Gjorde en jättegod tomatsås till lunch som jag åt med rostade solros & pumpafrön, majs, en stor bit fetaost & spaghetti. Älskar pasta med tomatsås! Började äta det när jag hade flyttat hemifrån & inte hade så mycket pengar & det har hängt i genom åren.

Trots att allting är bra så har jag känt mig rastlös & lite irriterad. Provade att spela gong en gång😁 till för att se om det gick över. Men nej... känslan hänger i. Bara att acceptera...
Mellomyset i kväll ska bli vietnamesiska vårrullar med rispapper i blöt & olika såser. Men först lite slappa i soffan med smågodis (vissa dagar behöver man godis) en ny tidning & i bakgrunden ett par tonårstjejer som spelar hög musik & sjunger med....  Livet♥

Kram & Sat Nam

3 kommentarer:

  1. Jag läser alltid, men blivit hopplöst lat med att kommentera! Det hände nåt när jag sluta blogga själv. Kommer nog inte skriva mer, inte i den bloggen. Tror jag. Har enbart varit skönt att låta bli, som en stor sten lyfts ur ryggsäcken. Märkligt. Efter alla år som jag inte hade kunnat vara utan...
    Fast detta hade ju inget med dit inlägg att göra :) mest bara en ursäkt för att jag är så osynlig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen, härligt att höra ifrån dig♥. Du behöver inte alls ursäkta dig för att du inte kommenterar, helt ok. På något sätt är det ju för min egen skull jag skriver. Sen blir jag naturligtvis glad om någon läser och kanske kommenterar. För det mesta är ju inläggen ganska tråkiga och vardagliga..speglar livet. Gör det som hjärtat sjunger av brukar jag säga till döttrarna, samma till dig gällande bloggandet. Kanske ditt skrivande ska komma ut i annan form framöver. Stora stora kramen♥

      Radera