torsdag 3 maj 2018

Min sadhana

Eftersom kundaliniyoga-utövandet kan se ut på så många olika sätt tycker jag att det är intressant att höra vad andra gör just nu. Det ger mig inspiration men aldrig så att jag tar efter någon annan. Vi har vår egen väg i denna yoga...

Redan innan jag avslutade min 40 dagars i fredags visste jag vad som pockade på härnäst. Jag läser att den här meditationen Sodarshan Chakra kriya är "the highest" meditation i kundaliniyoga. Tänker att det är dags att prova den nu, jag har bara gjort den någon enstaka gång innan. Jag börjar väldigt smått med fem minuter nu första veckan. Lite jobbigt om man är det minsta lilla täppt i näsan eftersom den saktar ner andningen så mycket. Men som alltid spännande att se vad den kan tillföra.

Jag har en trött vecka med ganska mycket hormonbesvär, hej värmevallningar & dålig nattsömn...

Ikväll är jag inbjuden på en klang-meditation på yogastället jag undervisar på. Hoppas på att vi får bara ligga och slappna av. Det vore härligt... Kram & Sat Nam♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar